عاشقانه







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





آشنايي با خواص چند خوراکي انرژي‌زا

پروتئين و فيبر موجود در بادام قند خون را تثبيت مي کند و زماني که قند خون افت مي‌کند براي تنظيم انرژي سوزانده مي‌شود. چربي‌هاي سالم مثل انواع موجود در بادام براي محدود کردن اشتها و جلوگيري از پرخوري بکار مي‌رود که مي ‌تواند در کاهش وزن و کمک به احساس سيري نقش عمده‌اي ايفا کند . به اين دلايل، بادام و ديگر آجيل‌ها اغلب به عنوان بخشي از يک رژيم غذايي سالم براي افرادي که به دنبال کاهش وزن هستند توصيه مي‌شود.

ماست

ماست سرشار از کلسيم ، فسفر ، پروتئين، و روي، همچنين منبع خوبي از ويتامين B2 ،B5 و B12 است، مواد مغذي موجود در ماست به سرعت جذب و به آساني هضم مي‌شود و اين به معناي افزايش فوري انرژي دريافتي شماست . مواد موجود در ماست همچنين منجر به تقويت خلق و خو و مبارزه با خستگي هم مي‌شود .

آناناس

آناناس تنها به اين دليل که بسيار خوشمزه است يکي از محبوب ترين ميوه‌هاي تابستاني است، اما اگر شما مي‌خواهيد دلايل بيشتري براي خوردن آن داشته باشيد بايد بدانيد منبعي غني از منگنز ، ويتامين c ، ويتامينB1، مس ، فيبر و ويتامين B6 است، اين ميوه آبدار گزينه بسيار خوبي براي افزايش انرژي شماست.

آناناس داراي آنزيم‌هايي است که به هضم غذا کمک مي‌کند . علاوه بر اين، خوردن ميوه‌هاي پرآبي مانند آناناس مي‌تواند به پيشگيري از کم آبي بدن کمک کند.

تنقلاتي که از گندم درست شده اند

غلات کامل -- به ويژه سبوس -- سرشار از مواد مغذي ضروري است که انرژي بدن و مغز را تامين ميکند از جمله مواد موجود در آن فيبر، منگنز، منيزيم ، آهن، پروتئين، کربوهيدرات و ويتامين‌هاي B1 ، B2 ، B3 است انرژي حاصل از ويتامين ب موجود در گندم ، به مبارزه با خستگي و حفظ سطوح انرژي کمک مي کند ، قند خون را تثبيت کرده ، الگوي خواب را بهبود ميبخشد ، فعاليت ماهيچه اي و عصبي را هماهنگ مي کند و براي تقويت روحيه خوب است.

کربوهيدرات ساده مثل نان سفيد و شيريني‌ها باعث افزايش سريع انرژي مي‌شوند اما اين نتيجه موقتي است. کربوهيدرات موجود در گندم ، آهسته تر جذب شده و سطح قند خون را براي ساعت‌ها ثابت نگه مي دارد و به شما احساس خواب آلودگي نمي‌دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

میلاد
ساعت12:54---13 اسفند 1390
سلام دوست خوبم
مطلبت خیلی مفید بود..بازم تونستی از فواید میوه ها تو وبلاگت برای دوستات قرار بده.
با تشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سپیده در 22 | |